Terug naar het overzicht

Vacature: Trainee ruimtelijk / economisch beleid

Dit nieuwsbericht is verlopen.

We zoeken een nieuwe collega die zichzelf als Trainee ruimtelijk beleid (32 uur p/w) wil ontwikkelen als (jong) professional. Je gaat je bezig houden met diverse onderwerpen op het gebied van Economie en Ruimte en krijgt volop kansen jezelf te ontwikkelen! 

Wat ga je doen? 

In deze functie ben je actief in het beleidsteam ruimtelijk beleid en word je opgeleid voor de functie van beleidsondersteunend medewerker. Het is aan jou om daarna verder door te groeien naar de functie van een zelfstandig beleidsadviseur. We bieden je een afwisselende functie in een dynamische omgeving. Binnen het team wordt gedrevenheid en initiatief gewaardeerd. Je komt te werken in een team waarvoor collegialiteit en samenwerking belangrijk zijn. De functie biedt mogelijkheden voor eigen inbreng en ontwikkeling van je talenten. 

De meeste van je werkzaamheden bevinden zich op het werkveld van Economie. Recent heeft de gemeenteraad een Economische Visie vastgesteld en we gaan nu aan de slag met de uitvoering daarvan. Dat betekent dat er veel werk te doen is in de gemeentelijke organisatie, in de regio en natuurlijk samen met onze ondernemers. Daarnaast zijn we actief in de metropoolregio Rotterdam-Den Haag en het Businesspark Haaglanden. Ook in die samenwerkingsverbanden zal je regelmatig te vinden zijn. 

Concreet behoort tot jouw portefeuille: 

  • uitvoering van de Actieagenda Economie; 
  • deelname aan werkgroepen Metropoolregio Den Haag-Rotterdam; 
  • afstemming met Businesspark Haaglanden; 
  • mede opstellen evaluatie ondernemersfonds; 
  • mede opstellen evaluatie economisch Platform; 
  • meewerken aan het project Bruisende Centra Pijnacker-Nootdorp; 
  • bijdragen aan economisch herstel als gevolg van corona-crisis. 

Wat neem je mee? 

We zoeken een trainee met een brede interesse op het gebied van ruimtelijk beleid in het algemeen en in het bijzonder lokale en regionale economie. Je bent goed in samenwerking en bent een aanpakker met een hands-on mentaliteit. Natuurlijk staan we altijd klaar om je vragen te beantwoorden en je te begeleiden, maar we verwachten ook dat je zelfstandig kan werken, eigenaarschap durft te tonen, graag wil leren en vaardigheden verder wil ontwikkelen. Je bent alert op nieuwe ontwikkelingen en denkt mee in creatieve oplossingen. Al lerende ben je in staat om op termijn zelfstandig beleidsnota’s op te stellen, processen te begeleiden en zelfstandig namens de gemeente deel te nemen in (regionale) overleggen.  

  • Je hebt recent (maximaal 2 jaar geleden) een relevante wo of hbo-opleiding afgerond. Bestuurskunde, Bedrijfskunde en Economie zijn richtingen die ons aanspreken.  
  • Je hebt affiniteit met ruimtelijke of economische vraagstukken die gelieerd zijn aan overheden. 
  • Je bent leergierig en hebt de wil om jezelf te ontwikkelen. 
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. 
  • Je bent proactief, praktisch, oplossingsgericht en zoekt graag de samenwerking met anderen.  

Over ons team 

Bij de afdeling Beleid werken professionals op het gebied van maatschappelijk en ruimtelijk beleid, die ingezet worden op verschillende opgaven die benoemd zijn in het Hoofdlijnenakkoord en de Uitvoeringsagenda van het college. Dat vraagt om beleidsmedewerkers die in staat zijn om processen te regisseren en projectmatig te werken. We maken gebruik van elkaars kwaliteiten en werken veel samen. 

Over onze gemeente 

Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente in het hart van de Randstad. De komende jaren neemt het huidige aantal inwoners van circa 55.000 nog verder toe. Een groene gemeente met een hoge woonkwaliteit, waar het prettig en veilig wonen is. Onze drie kernen zijn goed verbonden met de omgeving. De omliggende steden als Rotterdam, Delft en Den Haag zijn zowel per openbaar vervoer als per auto en fiets goed bereikbaar. 

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp. 

Wat bieden wij je 

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij je een salaris van minimaal € 2459,- en maximaal € 2857,- bruto per maand (schaal 8 van de gemeentelijke salaristabel juli 2020) op basis van een 36-urige werkweek. Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. 

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.  

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract met een proeftijd van een maand, met uitzicht op verlenging bij goed functioneren. 

Interesse? 

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je CV en je motivatie voor deze functie. Stuur je sollicitatie uiterlijk 21 juli 2020 onder vermelding van vacaturenummer 2020-17 naar gemeente Pijnacker-Nootdorp via bel_sec@pijnacker-nootdorp.nl. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Annemarieke Wamsteeker, senior beleidsmedewerker (015-3626632) of Edwin Wernke, afdelingshoofd (015-3626609).