Energiecoaches en inkoopacties: een samenwerking met de gemeente of niet?
We krijgen meldingen van inwoners dat zij zijn gebeld door een energiecoach. Deze energiecoach gaf aan samen te werken met de gemeente. Maar is dat wel zo? Wordt u gebeld door een energiecoach of iemand die een afspraak met u wil maken over verduurzamen?
Het volgende is dan goed om te weten:
- De energiecoaches van het Energieloket en EnergieVitaal nemen nooit zomaar contact met u op. Dat doen zij alleen als u daar zelf om heeft gevraagd.
- Vanuit de gemeente zijn er op dit moment ook geen inkoopacties voor bijvoorbeeld zonnepanelen, isolatie en warmtepompen. Energiecoöperatie eCoBuren en de WoonWijzerWinkel hebben soms wel inkoopacties. Hier is de gemeente niet bij betrokken.
Stel uw vragen bij het Energieloket
Wat is er bij mijn woning mogelijk qua verduurzaming? Welke maatregelen zijn er bijvoorbeeld voor isolatie? Wat levert het me op? Het Energieloket Buren helpt u verder.
Bekijk de veelgestelde vragen op www.energieloketburen.nl.
Bel het Energieloket via 0345 504012 (ma t/m vr van 9.00 tot 17.00).
Maak hier een afspraak op het gemeentehuis (iedere woensdag van 13.00-17.00 uur).
Hulp bij hoge energiekosten
EnergieVitaal biedt hulp als u uw energierekening bijna of zelfs helemaal niet meer kunt betalen. Er komt dan gratis een energiecoach bij u langs nadat u heeft aangemeld. Ook installeren zij gratis energiebesparende maatregelen als u dat wilt.
EnergieVitaal wordt door het Energieloket uitgevoerd in opdracht van de gemeente Buren. Maakt u zich zorgen over uw energierekening? Meld u dan hier aan voor EnergieVitaal. Of bel naar 0345- 504012 (ma t/m vr van 9.00 tot 17.00).