Inwoners geven baliemedewerkers een 9,1

Inwoners die online een afspraak hebben gemaakt bij de balie in het gemeentehuis, geven baliemedewerkers dit jaar een zeer positieve score voor hun dienstverlening. Meten is weten én verbeteren.

Baliemedewerkers kregen een 9.1 voor hun dienstverlening. Ook het algemene cijfer voor de dienstverlening, inclusief factoren als: inrichting ontvangstruimte en het op tijd laten plaatsvinden van afspraken is hoog: 8.7. 

Inwoners krijgen na afloop van hun bezoek bij de gemeente een enquête in hun mailbox. Met de resultaten wordt de dienstverlening blijvend verbeterd. De gemeente Bergen N.H. is 3 jaar geleden gestart met een online onderzoek naar klanttevredenheid.

Verbeter- en aandachtspunten van inwoners erg waardevol

Naast deze hoge scores zijn de verbeter- en aandachtspunten die door inwoners worden meegegeven erg waardevol. Afgelopen jaren is aan de hand hiervan de dienstverlening op verschillende manieren verbeterd. Zo gaven inwoners suggesties om de ontvangsthal te verbeteren, met stoelen die fijner zitten en een speelhoek voor kinderen. Hier is een nieuw ontwerp voor gemaakt en eind dit jaar wordt de ontvangsthal vernieuwd. 

Blijvend verbeteren

Wij hechten grote waarde aan de tevredenheid van inwoners over de dienstverlening. Dankzij de resultaten van het onderzoek kunnen we de dienstverlening blijvend verbeteren.

Wethouder Ernest Briët (Dienstverlening) vindt het heel fijn dat inwoners zo tevreden zijn over onze dienstverlening. Ik wil de inwoners die het afgelopen jaar de moeite hebben genomen het onderzoek in te vullen via deze weg graag bedanken. Ook aan inwoners die nog een uitnodiging voor het onderzoek in hun mailbox hebben zitten, of deze binnenkort zullen ontvangen, wil ik graag meegeven: vul ‘m in!

Samen zorgen we ervoor dat de dienstverlening bij onze gemeente blijft voldoen aan uw behoeftes en verwachtingen.