Terug naar het overzicht

Vacature: projectmanager

Dit nieuwsbericht is verlopen.

Vind jij duurzaamheid belangrijk en kom jij ons graag helpen om Pijnacker-Nootdorp duurzamer te maken? Als projectmanager (36 uur) ga je aan de slag met het project aardgasvrij Klapwijk en de energietransitie.

Vacature projectmanager - solliciteer voor 10 januari

Wat ga je doen?

Wij hebben een hoge ambitie om energieneutraal te worden als gemeente Pijnacker-Nootdorp en jij kan ons daarbij helpen!

In deze functie ben je als projectmanager werkzaam bij de afdeling Beleid, bij het programmabureau Energietransitie. Eén van de projecten binnen dit programmabureau is aardgasvrij Klapwijk (een woonwijk in Pijnacker). Het doel is om Klapwijk in 2028 van het aardgas af te hebben. Dit project is tevens onderdeel van het landelijke programma aardgasvrije wijken.  Het project is een belangrijk leerproject en heeft naast de realisatie van aardgasvrij Klapwijk alles in zich om de katalysator te zijn voor de verdere verduurzaming van Pijnacker-Nootdorp. Het maakt daarmee onderdeel uit van een groot toekomstig warmtenetwerk. 

Als projectmanager ga jij op projectmatige wijze aan de slag met de realisatie van dit project en draag je bij aan de gehele energietransitie van de gemeente. Je bewaakt voortdurend de kwaliteit, het geld en de organisatie waarbij het zeer belangrijk is om de bewoners van Klapwijk te betrekken en het publieke belang voor de gemeente te bewaken. Naast het project aardgasvrij Klapwijk wordt er al hard gewerkt aan het project klimaatbestendig Klapwijk, waarvan de eerste fase al in uitvoering is. Deze twee projecten zijn nauw met elkaar verbonden en dragen beide bij aan de energietransitie. Het is daarom belangrijk dat je project overstijgend mee denkt en werkt.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van een gedragen projectplan aardgasvrij Klapwijk, daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor de projectbeheersing, geef je leiding aan het project en de projectgroep, breng je mogelijke risico’s en knelpunten in kaart en houd je overzicht op het publieke belang dat binnen dit project speelt. 

Het projectteam wordt gevormd vanuit de gemeentelijke organisatie en de betrokken externe partners. Afstemming met partners en stake-holders (zoals bewoners, warmtebedrijven, woningcorporaties en gemeenten) is belangrijk, evenals het communicatie- en participatieproces waar je samen met de communicatiemedewerker mee aan de slag gaat. Ook adviseer je de betrokken wethouders proactief over de ontwikkelingen binnen het project.

De lijntjes zijn kort in onze organisatie. Dit maakt dat je je rol goed kan pakken. Gedurende het project heb je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht vorm te geven, afgestemd op je eigen ontwikkeling, andere gerelateerde projecten en uiteraard het doel aardgasvrij te zijn in 2028.

Wat neem je mee?

We zoeken een zelfstandige projectmanager met een uitgesproken visie op de energietransitie. Je vindt het een boeiend onderwerp en blijft continu op de hoogte van ontwikkelingen en innovaties op dat gebied.

Daarnaast heb je een afgeronde WO opleiding die aansluit bij de werkzaamheden en ongeveer 5 jaar relevante werkervaring, waaronder het leiden van projecten.

Goede projectmanagementvaardigheden zijn belangrijk en daarnaast zoeken we een teamplayer met overtuigingskracht en goede communicatieve vaardigheden, die ervan geniet om samen te werken aan unieke verduurzamingsprojecten en die zich in deze coronatijd niet laat beperken door het feit dat dit veel online gaat.

Wat bieden wij je

We bieden je een inhoudelijk interessante, afwisselende en unieke functie. Afhankelijk van je opleiding en ervaring is het salaris € 5.169,– bruto per maand (schaal 11 van de gemeentelijke salaristabel oktober 2020, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Projectleider III.

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt. 

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt kan dit worden verlengd.

Over ons team

Bij de afdeling Beleid werken professionals op het gebied van maatschappelijk en ruimtelijk beleid, die ingezet worden op verschillende opgaven die benoemd zijn in het Hoofdlijnenakkoord en de Uitvoeringsagenda van het college. Dat vraagt om beleidsmedewerkers die in staat zijn om processen te regisseren en projectmatig te werken. We maken gebruik van elkaars kwaliteiten en werken veel samen.

Binnen het team wordt gedrevenheid en initiatief gewaardeerd. Je komt te werken in een team waarvoor collegialiteit en samenwerking belangrijk zijn.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je CV en je motivatie voor deze functie. Stuur je sollicitatie uiterlijk 10 januari 2021 onder vermelding van vacaturenummer 2020-37 naar gemeente Pijnacker-Nootdorp via bel_sec@pijnacker-nootdorp.nl.

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Erik Bulten, Programmamanager energietransitie, telefoonnummer 06-46981586.