Terug naar het overzicht

Vacature: medewerker kernteam

Dit nieuwsbericht is verlopen.

Ben jij een generalist Sociaal Domein en beschik jij over een scherp analytisch vermogen? Ben jij een echte aan- en doorpakker en heb je minimaal 2 jaar relevante werkervaring binnen de hulpverlening? Dan zoeken wij jou! 

Vacature medewerker kernteam - solliciteer voor 20 september

Wat ga je doen?

Je komt te werken bij het Kernteam van de gemeente Pijnacker-Nootdorp, wat betekent dat je je bezighoudt met (complexe) ondersteunings- of hulpvragen vanuit inwoners. Je ondersteunt inwoners bij het oplossen van diverse problemen, hierbij ga je uit van de eigen mogelijkheden. Samen met de inwoner of het gezin stel je een plan op met als doel dat het gezin weer de regie over hun eigen leven voert. Hierbij betrek je het netwerk, specialisten en partners uit de wijk. Als generalist heb je de regie over de aanpak van de hulpverlening. Je draagt bij aan een veilige leefomgeving voor kinderen en je hebt aandacht voor veiligheid in gezinnen en zet de noodzakelijke stappen wanneer nodig.

Naast het inhoudelijke werk draag je bij aan de generalistische ontwikkeling va het team en brengt daarbij de visie en uitgangspunten in de praktijk. Je werkt onder leiding van een gemeentelijk teamleider en wordt inhoudelijk ondersteund door een gedragswetenschapper. Je functioneert als collega van de andere teamleden en naar buiten toe als ambassadeur van het kernteam.

Tot jouw taken behoren o.a.:

  • het voeren van de regie;
  • het waarborgen en optimaliseren van de veiligheid;
  • het verhelderen van de vraag en opstelling van ondersteuningsplannen.

Je uitvalsbasis is het gemeentekantoor in Pijnacker.

Wat neem je mee?

Je bent ondernemend en initiatiefrijk. Je beschikt over generalistische basiskennis op alle vlakken van materiële en immateriële hulp- en dienstverlening waardoor je hulpvragen kunt duiden, analyseren en prioriteren. Je weet op korte termijn resultaten te behalen doordat je ook uitvoerend sterk bent. Je bent kostenbewust, dit staat voor jou echter niet in de weg om een standpunt in te nemen. 

Daarnaast beschik je over de volgende kennis en ervaring:

  • afgeronde en relevante HBO opleiding;
  • je bent SKJ geregistreerd (of je kunt dit op korte termijn realiseren);
  • kennis van de diverse sociaal agogische gebieden (zoals pedagogiek, sociologie en psychologie);
  • generalistische basiskennis en inzicht in verschillende leefgebieden en onderlinge samenhang;
  • specifieke kennis van het eigen expertisegebied, te denken aan: psychiatrie, verslaving, inkomen, forensische zorg, jeugdzorg, radicalisering, opvoeding, echtscheiding, (L)VB;
  • kennis van en vaardigheden in een breed scala aan hulpverleningsmethodieken en gesprekstechnieken (waaronder Signs of Safety);
  • je hebt affiniteit met multi-problem gezinnen;
  • kennis van het gezin en het mogelijk disfunctioneren hierbinnen (o.a. aandacht voor veiligheid en huiselijk geweld);
  • je kent de laatste ontwikkelingen, zoals relevante wet- en regelgeving (WMO, Participatiewet, Jeugdwet en Schuldhulpverlening);
  • kennis van gemeentelijke visie, relevante wetgeving, processen en werkafspraken.

Over ons team

De kernteams zijn onderdeel van de afdeling Sociaal Domein. De afdeling Sociaal Domein bestaat uit een bedrijfsbureau, de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning. De afdeling Maatschappelijke ondersteuning zorgt voor o.a. voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Vanuit de kernteams wordt de ondersteuning geboden die de inwoners van onze gemeente nodig hebben. Binnen de afdeling wordt waar mogelijk samengewerkt. Problematiek staat immers niet altijd op zichzelf. We kennen elkaar goed en overleggen over casuïstiek en hoe we als gemeente, binnen de gestelde kaders en budgetten, de beste hulp kunnen bieden om het welzijn van de inwoners te bevorderen. De collega’s van het kernteam hebben hierin een essentiële rol. 

Wat bieden wij je

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.008,- bruto per maand (schaal 9 van de gemeentelijke salaristabel van juli 2020). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. 

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt. 

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp staat midden in de samenleving. Dagelijks zetten we ons in voor de belangen en het welzijn van onze inwoners. De gemeente Pijnacker-Nootdorp ligt in het groen, midden in de Randstad, tussen Zoetermeer, Rotterdam, Delft en Den Haag. De gemeente is vanuit alle richtingen goed bereikbaar. De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren groeit het inwoneraantal van 55.000 naar 65.000 inwoners. De gemeente staat bekend om haar uitstekende woonkwaliteiten, zoals de vriendelijke sfeer, veiligheid, een rijk verenigingsleven, goede sportaccommodaties en overige voorzieningen. Kortom: een dynamische gemeente waar het plezierig wonen en werken is.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je CV en je motivatie voor deze functie. Stuur je sollicitatie onder vermelding van vacaturenummer 2020-32 uiterlijk zondag 20 september naar gemeente Pijnacker-Nootdorp via sdsec@pijnacker-nootdorp.nl. Gesprekken zullen naar verwachting in de tweede helft van week 39 plaatsvinden. Wil je meer informatie over deze functie? Bel dan met Michealla Bregman, 015-3626549.