Terug naar het overzicht

Vacature: Regisseur schuldhulpverlening

Dit nieuwsbericht is verlopen.

Ben jij toegankelijk en kun je goed samenwerken? Ben je oplossingsgericht, maar weet je ook grenzen te stellen? Maak jij het verschil voor onze inwoners? Bij de afdeling Sociaal Domein zoeken wij een regisseur schuldhulpverlening voor 24 uur per week.

vacature advertentie - regisseur schuldhulpverlening - solliciteer voor 27 augustus

Wat ga je doen?

Voor deze functie beheer je zelfstandig de relaties met klanten op het gebied van hun financiële problemen of (problematische) schulden. Je biedt een structurele oplossing voor de financiële problematiek zodat de cliënt daarna weer zoveel als mogelijk zelfstandig kan functioneren. Je regisseert het integrale schuldhulpverleningstraject van aanmelding tot en met nazorg.

Dit houdt het volgende in:

  • Je verzorgt de intake en de daaruit voortkomende verzoeken om schuldhulpverlening.
  • Je analyseert de hulpvraag, je verstrekt informatie en voorlichting en je geeft gerichte budgethulp.
  • Je stelt een plan van aanpak op waarin je de hulpvrager schetst welke oplossingsrichting en ondersteuning je adviseert.
  • Je voert onderhandelingen met schuldeisers, gericht op een schuldregeling in de vorm van een schuldbemiddeling of het verstrekken van een saneringskrediet tegen finale kwijting.
  • Ook in geval van niet-problematische schuldsituaties of situaties waarin een schuldregeling niet tot de mogelijkheden behoort zorg jij voor de best mogelijke aanpak.
  • Je zet waar nodig budgetbeheer in, werkt samen met beschermingsbewindvoerders of biedt budgetcoaching. 
  • Je geeft verklaringen dwangakkoord en/of WSNP af ten behoeve van de rechtbank indien het minnelijk traject niet zonder tussenkomst van de rechter tot stand komt.
  • Je treedt op als aanspreekpunt en contactpersoon voor inwoners, schuldeisers en (externe) instanties en regisseert het verloop van de schuldhulpverleningstrajecten. 

Wat neem je mee?

Als Regisseur Schuldhulpverlening is het in eerste instantie belangrijk dat je toegankelijk bent en goed kunt samenwerken. Je bent oplossingsgericht, maar weet ook grenzen te stellen. Je bent in de uitvoering van je werk proactief, accuraat en stressbestendig.

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring als schuldhulpverlener.
  • Je hebt ervaring met en een visie op laagdrempelige en integrale schuldhulpverlening.
  • Je hebt kennis van de kwaliteitszorg volgens de brancheorganisatie NVVK.
  • Je hebt parate kennis van de relevante wet- en regelgeving binnen het domein schuldhulpverlening, bijvoorbeeld op het gebied van de sociale zekerheid, de Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening en het faillissementsrecht.
  • Ervaring met de applicatie Stratech is een pre.

Wat bieden wij je

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.008,- bruto per maand (schaal 9 van de gemeentelijke salaristabel juli 2020, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. 

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt. 

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband. 

Over ons team

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit twee teams: Participatie en Maatschappelijke ondersteuning. Binnen Participatie werken o.a. leerplichtambtenaren en bijstandsconsulenten. Binnen Maatschappelijke wordt door de diverse professionals ondersteuning geboden aan de inwoners van onze gemeente nodig hebben (o.a. op het gebied van de Wmo en de Jeugdwet). Ook Schuldhulpverlening valt onder het team Maatschappelijke ondersteuning. We werken momenteel met drie consulenten, die één ondersteuner nodig hebben.

Binnen de afdeling wordt waar mogelijk samengewerkt. Problematiek staat immers niet altijd op zichzelf. We kennen elkaar goed en overleggen over casuïstiek en hoe we als gemeente, binnen de gestelde kaders en budgetten, de beste hulp kunnen bieden om het welzijn van de inwoners te bevorderen.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je CV en je motivatie voor deze functie. Stuur je sollicitatie uiterlijk 27 augustus 2020 onder vermelding van vacaturenummer 2020-28 naar Aleta Kerklaan, managementondersteuner via email a.kerklaan@pijnacker-nootdorp.nl. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met  telefoonnummer 015-3626555.