Terug naar het overzicht

Vacature: HR-adviseur

Dit nieuwsbericht is verlopen.

Bij het team P&O zoeken we een HR-adviseur voor 36 uur per week.

Wat ga je doen?

Als HR-adviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor het afdelingsmanagement op het gebied van Personeel en Organisatie. Daarnaast implementeer je managementinstrumenten bij de aan jou toegewezen afdelingen voor de uitvoering van het HR-beleid en begeleid je het management bij het toepassen ervan. Ook leid of neem je deel aan projecten en regionale werkgroepen op het gebied van het ontwikkelen van uitvoeringsbeleid, instrumenten, rechtspositie of procedures. Zo draag je bij aan de verdere professionalisering van het team P&O. Hierbij werk je samen met de andere interne adviseurs van de afdelingen Bedrijfsvoering en Interne Dienstverlening vanuit een integrale klantbenadering.

Wat neem je mee?

Je hebt een relevante hbo- of universitaire opleiding afgerond en hebt 3 tot 5 jaar werkervaring in het vakgebied. Je bent communicatief vaardig en hebt een proactieve houding. Je bent creatief, denkt in oplossingen en zoekt hierin de samenwerking met anderen. Je weet prioriteiten te stellen, werkt secuur en mensen kenmerken jou als betrouwbare en zichtbare collega. Je beschikt over de benodigde kennis van rechtspositionele wet- en regelgeving en ervaring met projectmatig werken is een pre.

Je bent thuis in de hele breedte van het HRM-vakgebied. Je kunt als adviseur goed analyseren, bent klantgericht en denkt in oplossingen, waarbij je ook kostenbewust bent. Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken en weet hoe je in verschillende situaties kunt overtuigen. Tot slot ben je een echte teamspeler en past het bij je om afspraken of nieuwe werkwijzen te borgen.

Wat bieden wij je

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris voor een arbeidsovereenkomst van 36 uur per week maximaal € 4.450,- bruto per maand (schaal 10 van de gemeentelijke salaristabel per 1 juli 2020). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. 

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt. 

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband. 

Over ons team

Je maakt deel uit van team P&O. Het team is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van HRM-beleid en adviseert het management hierover, neemt deel aan of is trekker van verandertrajecten binnen de organisatie en voert de personeels- en salarisadministratie uit. Als team vinden we het belangrijk om de komende jaren een aantal vernieuwingen door te voeren. Dit doen we in gezamenlijkheid en door gebruik te maken van ieders ervaring en talenten. Het team bestaat uit 10 collega’s, wat maakt dat iedereen een belangrijke plek heeft.

Het team is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering, dat bestaat uit het team Financiën, het team Control, Inkoop & Juridische Zaken en het team Personeel & Organisatie. De afdeling zorgt op deze onderwerpen voor een goede ondersteuning en advisering aan het bestuur, het management en de medewerkers van gemeentelijke organisatie.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Wij ontvangen dan graag een actueel CV met een motivatiebrief  waarin je aangeeft wat jou drijft. Mail je sollicitatie onder vermelding van vacaturenummer 2020-23 voor 19 augustus 2020 naar gemeente Pijnacker-Nootdorp via m.vanderlans@pijnacker-nootdorp.nl.

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Sophia Horeweg, Teamleider P&O, telefoonnummer 06-24560262.