Terug naar het overzicht

Vacature: Trainee maatschappelijk beleid

Dit nieuwsbericht is verlopen.

We zoeken een nieuwe collega die zichzelf als Trainee maatschappelijk beleid (32 uur p/w) wil ontwikkelen als (jong) professional. Je gaat je bezig houden met diverse onderwerpen op het gebied van Onderwijs en Sociaal domein en krijgt volop kansen jezelf te ontwikkelen! 

Wat ga je doen? 

In deze functie ben je actief in het beleidsteam sociaal domein en word je opgeleid voor de functie van beleidsondersteunend medewerker. Het is aan jou om daarna verder door te groeien naar de functie van een zelfstandig beleidsadviseur. We bieden je een afwisselende functie in een dynamische omgeving. Binnen het team wordt gedrevenheid en initiatief gewaardeerd. Je komt te werken in een team waarvoor collegialiteit en samenwerking belangrijk zijn. De functie biedt mogelijkheden voor eigen inbreng en ontwikkeling van je talenten. 

Je gaat meewerken met de collega’s op de dossiers onderwijshuisvesting, volksgezondheid en schuldhulpverlening. Daarnaast ga je aan de slag met vraagstukken rond monumenten en enkele subsidieaccounts. Uiteraard gaan we je kennis laten maken met meerdere dossiers in het sociaal domein en voer je ook zelfstandig projecten uit. Je rol zal in eerste instantie ondersteunend zijn aan de beleidsmedewerkers, maar we houden je niet tegen om uitdagingen op te pakken. 

Concreet behoort tot jouw portefeuille: 

  • dossier onderwijshuisvesting 
  • dossier volksgezondheid 
  • dossier schuldhulpverlening 
  • dossier monumenten 
  • subsidies sociaal domein 
  • monitor en cliëntervaringsonderzoeken sociaal domein 

Wat neem je mee? 

We zoeken een trainee die nieuwsgierig is naar de ontwikkelingen in het sociaal domein en daar graag een bijdrage aan wil leveren. Je hebt een leergierige houding en bent in staat om zelfstandig te werken. Je gaat ervoor zorgen dat je relevante wet- en regelgeving eigen maakt. Ook signaleer je ontwikkelingen en anticipeer daarop. Al lerende ben je in staat om op termijn zelfstandig beleidsnota’s op te stellen en processen te begeleiden.  

  • Je hebt recent (maximaal 2 jaar geleden) een relevante wo of hbo-opleiding afgerond. Bestuurskunde, Sociologie, Politicologie of Bedrijfskunde zijn richtingen die ons aanspreken.  
  • Je hebt affiniteit met maatschappelijke vraagstukken die gelieerd zijn aan overheden. 
  • Je bent leergierig en hebt de wil om jezelf te ontwikkelen. 
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. 
  • Je bent proactief, oplossingsgericht en zoekt graag de samenwerking met anderen.  

Over ons team 

Bij de afdeling Beleid werken professionals op het gebied van maatschappelijk en ruimtelijk beleid, die ingezet worden op verschillende opgaven die benoemd zijn in het Hoofdlijnenakkoord en de Uitvoeringsagenda van het college. Dat vraagt om beleidsmedewerkers die in staat zijn om processen te regisseren en projectmatig te werken. We maken gebruik van elkaars kwaliteiten en werken veel samen. 

Over onze gemeente 

Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente in het hart van de Randstad. De komende jaren neemt het huidige aantal inwoners van circa 55.000 nog verder toe. Een groene gemeente met een hoge woonkwaliteit, waar het prettig en veilig wonen is. Onze drie kernen zijn goed verbonden met de omgeving. De omliggende steden als Rotterdam, Delft en Den Haag zijn zowel per openbaar vervoer als per auto en fiets goed bereikbaar. 

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 385 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp. 

Wat bieden wij je 

Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij je een salaris van minimaal € 2459,- en maximaal € 2857,- bruto per maand (schaal 8 van de gemeentelijke salaristabel juli 2020) op basis van een 36-urige werkweek. Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. 

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.  

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract met een proeftijd van een maand, met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren. 

Interesse? 

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag je CV en je motivatie voor deze functie. Stuur je sollicitatie uiterlijk 21 juli 2020 onder vermelding van vacaturenummer 2020-16 naar gemeente Pijnacker-Nootdorp via bel_sec@pijnacker-nootdorp.nl. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Martin Groen, teamleider Maatschappelijk beleid, telefoonnummer 06-33822195.