Terug naar het overzicht

Vacature: Klantadviseur

Dit nieuwsbericht is verlopen.

Ben jij op zoek naar een baan waarbij je het verschil kunt maken op het gebied van dienstverlening aan de inwoners van de gemeente Pijnacker-Nootdorp? Reageer dan nu! Wij zoeken een klantadviseur voor ons klantcontactcentrum (KCC) voor minimaal 32 uur per week.

Wat ga je doen?

Als klantadviseur ben jij het visitekaartje van de gemeente Pijnacker-Nootdorp en draag je bij aan een positieve klantbeleving. Aan burgers en bedrijven verstrek je informatie over de gemeente, onze producten en diensten; via telefoon, e-mail, post en social media. Daarnaast maken balie-, receptie-en callcenterwerkzaamheden onderdeel uit van deze functie. Deze lopen uiteen van afgifte van reisdocumenten, aangifte van geboorte tot aanvragen bijzondere bijstand en aanvragen van Wmo-voorzieningen.

Ons doel is om met één contactmoment de gehele vraag te behandelen. Daarom is het heel belangrijk helder te krijgen wat de vraag is en met welke achterliggende bedoeling die wordt gesteld. Je handelt waar mogelijk de vragen zelfstandig af en bij complexere vraagstukken zorg jij ervoor dat het bij de juiste personen of afdeling terecht komt. Je probeert dit samen met je collega’s te realiseren binnen de doelen die we onszelf hebben gesteld, zoals korte wachttijden.

Wij vragen

Uiteraard is een dienstverlenend karakter een must voor deze functie. Verder zijn wij op zoek naar een ambitieuze klantadviseur met inlevingsvermogen, goede communicatieve eigenschappen en beschikt over een gezonde dosis lef. Uiteraard weet je de weg te vinden op de digitale snelweg waardoor je een belangrijke bijdrage kan leveren aan de positionering en uitstraling van het KCC.

Verder zoeken we iemand met:

  • mbo werk- en denkniveau;
  • aantoonbare werkervaring in een frontoffice, callcenter en receptie. Bij voorkeur binnen een gemeentelijke KCC-omgeving of overheidsinstelling;
  • kennis van producten en diensten van een gemeente en aanverwante overheidsinstanties;
  • kennis van de specifieke delen van de wet- en regelgeving van de gemeente, zoals burgerzaken en het sociaal domein;
  • ervaring in het werken met meerdere applicaties (o.a. Microsoft Teams);
  • inzicht in organisatorische en functionele verhoudingen binnen organisaties;
  • recente en relevante werkervaring binnen een (digitale) klantcontact omgeving;
  • ervaring met het effectief inzetten van social media en staat vooraan bij het gebruik van nieuwe mogelijkheden.

Wat bieden wij je?

Een leuke en afwisselende functie voor 32 tot 36 uur per week. Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 3.176,- bruto per maand (schaal 7 van de gemeentelijke salaristabel oktober 2020, op basis van 36 uur per week). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker publiek II.

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.

Over ons team

Het team Communicatie & KCC is een flexibel, opgewekt en enthousiast team. Het bundelt zowel de communicatieadviseurs van de gemeente als de collega’s die direct klantcontact verzorgen. We staan altijd voor de klant, maar zeker ook voor elkaar klaar. Doordat je op verschillende plekken van het KCC ingezet kan worden veranderen je werkzaamheden en ook je directe collega’s per dagdeel. Het team is onderdeel van de afdeling Interne Dienstverlening.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag voor 24 december 2021 je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Daniëlle Schut, Senior medewerker KCC, telefoonnummer 06-11646902 of per mail d.schut@pijnacker-nootdorp.nl.