Terug naar het overzicht

Vacature: Toezichthouder Wabo | 36 uur

Behoud jij het overzicht en werk jij graag met verschillende mensen samen? Wil jij een baan waarin je werkt zowel als controleur en als adviseur? Dan is dit de functie voor jou!

Vacature toezichthouder Wabo - solliciteer direct

Wat ga je doen?

De groei van onze gemeente brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Zo zijn er niet alleen veel nieuwbouwprojecten maar worden bestaande bouwwerken verbouwd of gesloopt. Controleren en toezicht houden dat deze werkzaamheden allemaal volgens de opgestelde regels en plannen verloopt is wat jij graag doet!

Als Toezichthouder Wabo voer je beleid uit op het gebied van toezicht en handhaving. Je zorgt voor de naleving van de Wabo, Woningwet, Monumentenwet, het Bouwbesluit, bestemmingsplannen en de daarop gebaseerde regelgeving. Dit doe je door controles uit te voeren bij nieuwbouw, verbouw, sloopprojecten en bestaande bouwwerken. Daarnaast controleer je op illegaal bouwen en strijdig gebruik van het bestemmingsplan.

Je houdt over een breed terrein toezicht en je adviseert collega’s, management en bestuur over handhavingstaken. In je advisering kijk je breed naar de casus en werk je integraal. Als jij een strijdigheid met de regelgeving opmerkt ga je er op af en onderzoek jij de casus om de overtreding te beëindigen. Je weet als geen ander hoe belangrijk het is om vriendelijk en duidelijk te communiceren en dit alles helder en volledig te rapporteren. Hierbij haak jij vroegtijdig collega’s, zoals bijvoorbeeld de handhavingsjurist aan.

Het is een afwisselende functie waarin jij de ruimte krijgt deze zelf vorm te geven. Samen met jouw collega’s weet je de dienstverlening van onze gemeente net weer een stukje beter te maken.

Wij vragen

Je bent iemand die nauwkeurig werkt, administratie is voor jou geen probleem. Je vind het leuk om mensen te adviseren en weet hierin helder en duidelijk te communiceren. Door jouw open persoonlijkheid ben jij makkelijk te benaderen en gaan mensen graag met jou in gesprek.

Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.

Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat jij beschikt over:

  • een afgeronde opleiding bouwkunde op minimaal mbo-niveau;
  • ervaring als toezichthouder of handhaver bouw bij een gemeente;
  • goede en actuele kennis van bestuursrecht en de Wabo.

Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.

Dit bieden wij

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.208,- bruto per maand (schaal 9 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie medewerker handhaving I.

Je wordt in eerste instantie aangesteld voor de duur van één jaar. Na één jaar wordt dit, wanneer het van beide kanten bevalt, omgezet in een vast dienstverband.

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het openbaar vervoer, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

Over ons team

Je komt te werken binnen het team Veiligheid en Handhaving. Ditt team valt onder de afdeling Wijkzaken. De medewerkers binnen het team verrichten verschillende taken op het gebied van toezicht en handhaving, APV/bijzondere wetten en veiligheid (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing). Dit doen zij met het doel de gemeente Pijnacker-Nootdorp leefbaar en veilig te houden.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik zo snel mogelijk op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met onze recruitment afdeling via recruitment@pijnacker-nootdorp.nl

Wacht niet met solliciteren! Wanneer zich tijdens de publicatie van deze vacature een interessante kandidaat meldt, plannen wij zo snel mogelijk een gesprek in!

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je dit van ons verwachten:

  1. Je hebt je CV en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Binnen een week hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Deze vacature wordt zowel gelijktijdig zowel intern als extern gepubliceerd.  Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur