Terug naar het overzicht

Senior Adviseur Openbare Orde en Veiligheid | 36 uur

Wil jij een belangrijke rol spelen bij het zorgdragen voor een veilig leefklimaat voor onze inwoners? Ben jij op zoek naar een afwisselende functie met veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid? Dan is dit de functie voor jou!

Als senior adviseur hou je van aanpakken, behoud je overzicht en weet je collega’s te enthousiasmeren en mee te nemen. Het accent van je takenpakket ligt in eerste instantie op de onderwerpen Zorg en Veiligheid en Jeugd en Veiligheid. Daarnaast vorm je een tandem met de strategisch adviseur veiligheid en zijn jullie samen het eerste aanspreekpunt voor de Burgemeester.

Als senior adviseur coach je collega’s en vervang je de strategisch adviseur veiligheid bij afwezigheid. Naast je eigen werkzaamheden heb je oog voor de wereld om je heen en een goed ontwikkelde bestuurlijke sensitiviteit. Een piketdienst maakt mogelijk ook onderdeel uit van de functie.

Verder zal jij je bezig houden met:

  • Je adviseert over de aanpak van inhoudelijke casuïstiek (breed) op het op het terrein openbare orde, veiligheid en leefbaarheid;
  • Je ziet of signaleert kansen en/of bedreigingen en onderneemt hierin de vereiste acties;
  • Je bent klankbord voor de portefeuillehouder, de burgemeester;
  • Je zorgt voor afstemming met de andere clusters binnen de afdeling Wijkzaken en de organisatie;
  • In het bijzonder coördineer je de thema’s zorg- en veiligheid en jeugd en veiligheid en behandel je casuïstiek en ben je aanspreekpunt bij maatschappelijke onrust;
  • Dat doe je in samenwerking met partners als het Zorg- en Veiligheidshuis, Politie, RIEC en de Expertiseteams waarbij je samenwerkt met de procesregisseur Zorg en Veiligheid en de regisseur aanpak Ondermijning;
  • Je levert op strategisch niveau een bijdrage aan de doorontwikkeling van het veiligheidsbeleid;
  • Je zorgt voor goede rapportages over de resultaten van het werk en draagt nadrukkelijk bij aan de verantwoording binnen de P&C cyclus;
  • Je onderhoudt je lokale en regionale netwerk
  • Je levert gevraagd en ongevraagd advies over het verbeteren van processen en de doorontwikkeling het team;
  • Je volgt de raadsvergaderingen over het thema veiligheid en zorgt dat actiepunten, vragen- en toezeggingen worden opgepakt.

Vereisten

Wij zoeken een stevige en zelfstandige adviseur die onze burgemeester (on)gevraagd kan adviseren over openbare orde en veiligheidsvraagstukken. Daarom heb jij je sporen als adviseur OOV al verdiend en kent het veiligheidsdomein voor jou geen geheimen.

Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.

Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat je beschikt over:

  • Je hebt minimaal een hbo-opleiding richting Integrale veiligheidskunde, bestuurskunde o.i.d
  • Je bent niet de specialist, maar eerder een generalist;
  • Je hebt ruime kennis van en werkervaring op het terrein openbare orde en veiligheid;
  • Je hebt goed zicht op trends binnen het zorg, jeugd- en veiligheidsdomein, volgt de landelijke ontwikkelingen.
  • Je weet onderwerpen proactief te agenderen en je kunt dit helder verwoorden;
  • Je bent inventief, resultaatgericht en zoekt naar efficiënte en effectieve werkwijzen en begrijpt de samenhang tussen diverse onderwerpen;
  • Je beschikt over een goed analytisch vermogen en bent omgevingsbewust;
  • Je hebt een goede schrijfvaardigheid en beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je bent in staat om wijkgericht en van buiten naar binnen te denken
  • Je staat stevig in je schoenen, flexibel en breed inzetbaar en kunt op verschillende niveaus opereren.
  • Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.

Dit bieden wij

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 5.372,-,- bruto per maand (schaal 11 van de gemeentelijke salaristabel april 2022 op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker ontwikkeling II.

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.

Over ons team

Het team is gepositioneerd binnen de afdeling Wijkzaken. De medewerkers binnen het team verrichten verschillende taken op het gebied van toezicht en handhaving, APV/bijzondere wetten en veiligheid (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing). Dit doen zij met het doel de gemeente Pijnacker-Nootdorp leefbaar en veilig te houden.

Over de gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan ontvangen wij graag zo snel mogelijk je CV en je motivatie voor deze functie. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Michele van Donge, Teamleider Veiligheid en Handhaving, telefoonnummer 06 4127 9305.

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.