Terug naar het overzicht

Vacature: Groenbeheerder | 24-36 uur

Onze gemeente heeft veel openbaar groen en daar zijn we trots op! ‘Investeren in Groen’ is wat jij het liefste doet! Jij weet mensen te inspireren en met jouw creatieve aanpak te enthousiasmeren. Klimaatverandering is een belangrijk speerpunt binnen onze gemeente en jij kan hier een bijdrage aan leveren!

Vacature groenbeheerder - solliciteer zo snel mogelijk

Pijnacker-Nootdorp is een prachtige gemeente waar het mogelijk is om tussen de grote steden dorps te wonen in een landelijke en groene omgeving. Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We staan voor grote uitdagingen zoals de energietransitie, de verandering van het klimaat, de behoefte aan woningen en de verduurzaming van de mobiliteit.

Het groene buitengebied is een unieke en onderscheidende kwaliteit van Pijnacker-Nootdorp. Het groen binnen en buiten de kernen vormt een samenhangend natuurnetwerk. Dit netwerk draagt bij aan een hogere biodiversiteit en belevingswaarde en laat zich goed combineren met recreatieve verbindingen en klimaatadaptieve maatregelen. De afgelopen jaren zijn diverse verbindingszones ingericht en op strategische plaatsen zijn faunapassages aangelegd. Ook het natuurvriendelijk beheer is uitgebreid.

Wat ga je doen?

Je komt als assetbeheerder groen te werken in het team Integraal Beheer Openbare Ruimte (IBOR) van de afdeling Wijkzaken. Een belangrijke plek binnen onze organisatie. De inwoners van onze gemeente vinden groen het belangrijkste thema, blijkt uit de resultaten van de participatie van de omgevingsvisie.

De ambities op het gebied van ecologie en groen zijn hoog; meer groen en minder stenen en bovendien is dat groen gevarieerd en aantrekkelijk voor mensen en dieren. Als beheerder groen ben je breed inzetbaar en komen alle facetten van het vak aan bod. Je bent aanspreekpunt bij het realiseren van groene reconstructie projecten en bewonersinitatieven. Er zijn korte lijnen en je schakelt effectief met alle betrokkenen. Door de realisatie van nieuwe woonwijken en bedrijventerreinen heb je een dynamische werkomgeving en uitdagend werk.

Vereisten

Voor deze functie is het goed als je een energieke persoonlijkheid en flexibele instelling hebt. Je werkt klantgericht en bent goed in communiceren op diverse niveau’s. Wij zoeken iemand die echt van aanpakken weet!

Pijnacker-Nootdorp is een inclusieve gemeente. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. Wij zijn vooral benieuwd naar jouw talent en de meerwaarde die jij ons kunt bieden.

Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat je beschikt over:

  • Hbo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur in de richting cultuurtechniek/tuin- en landschapsinrichting;
  • Kennis en ervaring met de RAW-systematiek;
  • Ervaring met beheersystemen en digitale informatieverwerking.

Voldoe jij niet aan alle eisen, maar denk jij dat je de juiste persoon voor deze functie bent? Dan nodigen we je van harte uit om met ons in gesprek te gaan over je ontwikkelmogelijkheden binnen onze organisatie.

Dit bieden wij

Afhankelijk van je opleiding en je ervaring is je salaris maximaal € 4.671,- bruto per maand (schaal 10 van de gemeentelijke salaristabel april 2022, op basis van 36 uur p/w). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie Medewerker ontwerp & voorbereiding III.

We bieden je in eerste instantie een jaarcontract. Wanneer het van beide kanten bevalt wordt dit na een jaar omgezet in een vast dienstverband.

Overige arbeidsvoorwaarden

Ook heeft onze gemeente een aantal aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een Persoonlijk Gezondheidsbudget, volledige vergoeding van reiskosten via het OV, flexibele werktijden en goede mogelijkheden om thuis te werken. Je bouwt pensioen op bij ABP waarbij de werkgever het grootste deel van de premie betaalt.

Wist je trouwens dat de gemeente Pijnacker-Nootdorp een actieve personeelsvereniging heeft! Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via ons eigen studieplein kan je dan ook diverse online cursussen en trainingen volgen.

Over ons team

Je komt als Assetbeheerder Groen te werken in het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) bij de afdeling Wijkzaken. Team IBOR is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte en voor integrale renovaties. Bij deze renovaties worden alle aspecten meegenomen: riolering, wegen, openbare verlichting, water, groen en spelen. Een belangrijk speerpunt van het team is het klimaatbestendig inrichten van de openbare ruimte, waarbij groen een belangrijk onderdeel is. Wij willen hierbij bewoners, bedrijven en andere stakeholders intensief betrekken. Er zijn 5 assetbeheerders binnen het team. In het asset groen werk je met een beleidsmedewerker groen, directievoerder groen en 2 toezichthouders groen.

Over onze gemeente

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

Interesse?

Spreekt de functie je aan en herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Dan heb jij alles in huis om aan de slag te gaan bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp! Klik op ‘Direct solliciteren’ en laat ons weten waarom deze functie bij jou past. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Radboud Sinnecker, Teamleider IBOR a.i., 0634563008

Procedure

Je hebt gesolliciteerd en nu? Dit kan je van ons verwachten:

  1. Je hebt je cv en motivatiebrief ingestuurd;
  2. Zo snel mogelijk hoor je of je wordt uitgenodigd voor een gesprek;
  3. Eerste gesprek;
  4. Eventueel tweede gesprek;
  5. Arbeidsvoorwaardengesprek;
  6. Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe baan!

Deze vacature wordt zowel gelijktijdig intern als extern gepubliceerd. Bij dezelfde geschiktheid geniet de interne kandidaat de voorkeur.