[Gepubliceerd: 2016-03-10] Gelezen het verzoek van GeoInspect Ltd., initiele aanvraag ontvangen op 30 juni 2015, contactpersoon de heer B.J. Zondag, tel.: +31 681781501, e-mail: bart@geoinspect.eu; Gezien het gegeven dat: een op afstand bestuurd luchtvaartuig (RPA) voorrang moet verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; de aanvraag voor een bedrijfsontheffing is gedaan veer 1 juli 2015 en is beoordeeld volgens de procedures en eisen die toen golden; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een op afstand bestuurd luchtvaartuig zonder dat het bedrijf beschikt over een ROC, de piloot beschikt over een RPA-L en het toestel is voorzien van een bewijs van inschrijving en een speciaal bewijs van luchtwaardigheid, tenzij hiervoor ontheffing is verleend of men voldoet aan de eisen die ne 30 juni 2015 gelden; EuroUSC in haar advies met kenmerk C1194 van 30 september 2015 aangeeft dat: e GeoInspect Ltd. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar RPA; e de piloot van GeoInspect Ltd. beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat en is geslaagd voor de praktijktoets plus; e GeoInspect Ltd. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; e voor het op afstand bestuurde luchtvaartuig van het type Aerialtronics Zenith ATX8 (registratie PH-1GK) een Design and Construction Certificate is afgegeven door EuroUSC; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2016
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)