[Gepubliceerd: 2016-06-28] Gelezen de verzoeken van Brandweer Midden- en West-Brabant (Brandweer MWB), ontvangen op 21 maart 2016, contactpersoon de heer W. Kleijer, e-mail: wilbert.kleijer@brandweermwb.nl; Gezien het gegeven dat: het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een RPA zonder S-BVL en zonder vliegbewijs RPA-L, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; op afstand bestuurde luchtvaartuigen (RPAS) voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van RPAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het op afstand bestuurde luchtvaartuig PH-1DV beschikt over een S-BvL; de piloten van Brandweer MWB voldoende ervaring hebben om op deze specifieke locaties met de door hen gebruikte op afstand bestuurde helikopter op verantwoorde wijze te kunnen opereren; de piloten van Brandweer MWB beschikken over een grondschoolcertificaat (theorie) van het NLR en een type training van de fabrikant; de vluchten noodzakelijk zijn voor het in stand houden van de vliegvaardigheid en het verkrijgen van voldoende ervaring in het voorbereiden en uitvoeren van vluchten met op afstand bestuurde luchtvaartuigen in het algemeen en voor toepassing voor de brandweer in het bijzonder; er een maatschappelijk belang is voor het uitvoeren van trainingsvluchten door en voor de brandweer; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2016
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)