[Gepubliceerd: 2013-10-10] Gelezen het verzoek van Delft Dynamics B.V. van 30 september 2013, j.k.langendoen@delftdynamics.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met een licht onbemand luchtvaartuig is verboden in artikel 1 van de Regeling modelvliegen; Delft Dynamics B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op deze specifieke locatie op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met hun UAS; Gelet op artikel 2.1, vierde lid, artikel 3.21 en artikel 5.5, derde lid van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2013
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)