[Gepubliceerd: 2013-11-08] Gelezen het verzoek van Skeye B.V., ontvangen op 27 oktober 2013, contactpersoon: de heer J. van Liebergen, tel.: 06-81170738, e-mail: jan@skeyebv.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Skeye B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op deze specifieke locatie op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloten van Skeye B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S grondschoolcertificaat; Skeye B.V. beschikt over een operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; het verboden is om beroepsmatig vluchten uit te voeren met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Skeye B.V. beschikt over een bedrijfsontheffing voor klasse 1-gebruik, maar nog niet voor de Quest 300.
Jaar: 2013
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)