Beschikking Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat

Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met onbemande luchtvaartuigsystemen RH4 Spyder en RH2 Stern zonder BVI, BVL, geluidscertificaat en BVB door Delft Dynamics B.V. bij DOW Chemical te Terneuzen

[Gepubliceerd: 2013-12-12] Gelezen het verzoek van Delft Dynamics B.V., ontvangen op 19 november 2013, contactpersoon de heer B. Langendoen, tel.: 06-28409848; e-mail: j.k.langendoen@delftdynamics.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Delft Dynamics B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloten van Delft Dynamics B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Delft Dynamics B.V. beschikt over een operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; Gelet op artikel 2.1, vierde lid, artikel 3.21 en artikel 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2013 Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat Documenten: 1

📁 Download volledig dossier (ZIP)

Attribuut Waarde
Identifier nl.mnre1130.2k.2013.220
Aanbieder (Naam) Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Titel Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met onbemande luchtvaartuigsystemen RH4 Spyder en RH2 Stern zonder BVI, BVL, geluidscertificaat en BVB door Delft Dynamics B.V. bij DOW Chemical te Terneuzen
Beschrijving Gelezen het verzoek van Delft Dynamics B.V., ontvangen op 19 november 2013, contactpersoon de heer B. Langendoen, tel.: 06-28409848; e-mail: j.k.langendoen@delftdynamics.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Delft Dynamics B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloten van Delft Dynamics B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Delft Dynamics B.V. beschikt over een operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; Gelet op artikel 2.1, vierde lid, artikel 3.21 en artikel 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Thema Verkeer | Luchtvaart
Publicatiedatum 2013-12-12
Jaar 2013
Type 2k - Beschikking
Aanbieder (Code) mnre1130
Totaal aantal documenten 1
Bron Originele publicatie
Verkregen op 2024-01-23
Aantal pagina's in dossier 3