[Gepubliceerd: 2013-12-30] Gelezen het verzoek van Skyvision Unmanned Aviation B.V., ontvangen op 29 november 2013 door tussenkomst van EuroUSC, contactpersoon mevrouw Yvanka Kesters, tel.: 0186 604 497, e-mail: info@skyvision.aero; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; EuroUSC in haar advies, kenmerk C0154, van 29 november 2013 aangeeft dat Skyvision Unmanned Aviation B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; 2 piloten van Skyvision Unmanned Aviation B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Skyvision Unmanned Aviation B.V. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; de lichte onbemande luchtvaartuigen van het type MD4-1000 (registratie PH-1BT en PH-1BU) beschikken over een Design and Construction Certificate afgegeven door EuroUSC; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2013
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)