Beschikking Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat

Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van enkele vluchten met een onbemand luchtvaartuigsysteem bij het De Kooij-symposium in Amsterdam

[Gepubliceerd: 2013-04-09] Gelezen het verzoek van Delft Dynamics BV en TU Delft om in het kader van het De Kooij-symposium enkele vluchten te laten zien in de RC-mode boven het sportveld van het Marine Etablissement in Amsterdam; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; Delft Dynamics en TU Delft voldoende kennis en ervaring in huis hebben om op deze specifieke locatie op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met hun UAS; beide organisaties hebben een operationeel plan gemaakt voor de betreffende vluchten; Gelet op artikel 2.1, vierde lid, en artikel 3.21 van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2013 Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat Documenten: 1

📁 Download volledig dossier (ZIP)

Attribuut Waarde
Identifier nl.mnre1130.2k.2013.295
Aanbieder (Naam) Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Titel Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van enkele vluchten met een onbemand luchtvaartuigsysteem bij het De Kooij-symposium in Amsterdam
Beschrijving Gelezen het verzoek van Delft Dynamics BV en TU Delft om in het kader van het De Kooij-symposium enkele vluchten te laten zien in de RC-mode boven het sportveld van het Marine Etablissement in Amsterdam; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; Delft Dynamics en TU Delft voldoende kennis en ervaring in huis hebben om op deze specifieke locatie op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met hun UAS; beide organisaties hebben een operationeel plan gemaakt voor de betreffende vluchten; Gelet op artikel 2.1, vierde lid, en artikel 3.21 van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Thema Verkeer | Luchtvaart
Publicatiedatum 2013-04-09
Jaar 2013
Type 2k - Beschikking
Aanbieder (Code) mnre1130
Totaal aantal documenten 1
Bron Originele publicatie
Verkregen op 2024-01-23
Aantal pagina's in dossier 3