Beschikking Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat

Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten in Waddinxveen met het onbemande luchtvaartuigsysteem Airclips 1 (driodworx), zonder BVL, geluidscertificaat en BVB door Airclips B.V.

[Gepubliceerd: 2014-10-17] Gelezen het verzoek van Airclips B.V., ontvangen op 10 september 2014, contactpersoon de heer H. de Vroedt, tel.: 06 53139211, e-mail: info@airclips.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Airclips B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS op deze specifieke locatie; Airclips B.V. beschikt over een operationeel handboek dat weliswaar nog in ontwikkeling is, maar al wel alle essentiele procedures bevat die nodig zijn om veilig te kunnen werken met UAS; de piloot van Airclips B.V. beschikt over een BNUC-S-certificaat; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2014 Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat Documenten: 1

📁 Download volledig dossier (ZIP)

Attribuut Waarde
Identifier nl.mnre1130.2k.2014.167
Aanbieder (Naam) Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Titel Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten in Waddinxveen met het onbemande luchtvaartuigsysteem Airclips 1 (driodworx), zonder BVL, geluidscertificaat en BVB door Airclips B.V.
Beschrijving Gelezen het verzoek van Airclips B.V., ontvangen op 10 september 2014, contactpersoon de heer H. de Vroedt, tel.: 06 53139211, e-mail: info@airclips.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Airclips B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS op deze specifieke locatie; Airclips B.V. beschikt over een operationeel handboek dat weliswaar nog in ontwikkeling is, maar al wel alle essentiele procedures bevat die nodig zijn om veilig te kunnen werken met UAS; de piloot van Airclips B.V. beschikt over een BNUC-S-certificaat; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Thema Verkeer | Luchtvaart
Publicatiedatum 2014-10-17
Jaar 2014
Type 2k - Beschikking
Aanbieder (Code) mnre1130
Totaal aantal documenten 1
Bron Originele publicatie
Verkregen op 2024-01-23
Aantal pagina's in dossier 3