[Gepubliceerd: 2014-11-05] Gelezen het verzoek van Eyewings, ontvangen op 4 oktober 2014 en 13 oktober 2014, contactpersoon de heer E. Visschedijk, tel.: 0314 365 148, e-mail: erwin@eye-wings.com; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; de piloten van Eyewings beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat en de praktische eindtoets met succes hebben afgelegd; Eyewings beschikt over een bedrijfshandboek dat alle essentiele procedures bevat die nodig zijn om veilig te kunnen werken met een UAS; de door Eyewings gebruikte UAS is goedgekeurd bij de IDCA; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2014
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)