Beschikking Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat

Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met het onbemande luchtvaartuigsysteem DJI S-800 zonder BvI, BVL, geluidscertificaat en BVB door Air-Vision

[Gepubliceerd: 2014-03-03] Gelezen het verzoek van Air-Vision, ontvangen op 10 februari 2014, contactpersoon de heer J. Dummer, tel.: +31 (0) 653 447 200, e-mail: info@johndummer.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; de piloot beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Air-vision voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; Air-Vision beschikt over een operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd.
Jaar: 2014 Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat Documenten: 1

📁 Download volledig dossier (ZIP)

Attribuut Waarde
Identifier nl.mnre1130.2k.2014.218
Aanbieder (Naam) Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Titel Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met het onbemande luchtvaartuigsysteem DJI S-800 zonder BvI, BVL, geluidscertificaat en BVB door Air-Vision
Beschrijving Gelezen het verzoek van Air-Vision, ontvangen op 10 februari 2014, contactpersoon de heer J. Dummer, tel.: +31 (0) 653 447 200, e-mail: info@johndummer.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; de piloot beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Air-vision voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; Air-Vision beschikt over een operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd.
Thema Verkeer | Luchtvaart
Publicatiedatum 2014-03-03
Jaar 2014
Type 2k - Beschikking
Aanbieder (Code) mnre1130
Totaal aantal documenten 1
Bron Originele publicatie
Verkregen op 2024-01-23
Aantal pagina's in dossier 3