Beschikking Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat

Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met het onbemande luchtvaartuigsysteem MD4-1000 en Altura AT6 zonder BVL, geluidscertificaat en BVB door Skeye B.V. (bedrijfsontheffing UAS Skeye B.V.)

[Gepubliceerd: 2014-04-02] Gelezen het verzoek van Skeye B.V., ontvangen op 29 juli 2013 en de e-mail ontvangen op 26 februari 2014 met het verzoek 2 piloten aan de bedrijfsontheffing toe te voegen, contactpersoon de heer P. Franken, tel.: 06 52652721, e-mail: pieter@skeyebv.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; EuroUSC in haar advies, kenmerk C0336, van 23 augustus 2013 aangeeft dat Skeye B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloten van Skeye B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Skeye B.V. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; de lichte onbemande luchtvaartuigen van het type MD4-1000 (registratie PH-1BN ) en Altura AT6 (registratie PH-1BI ) beschikken over een Design and Construction Certificate afgegeven door EuroUSC; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2014 Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat Documenten: 1

📁 Download volledig dossier (ZIP)

Attribuut Waarde
Identifier nl.mnre1130.2k.2014.246
Aanbieder (Naam) Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Titel Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met het onbemande luchtvaartuigsysteem MD4-1000 en Altura AT6 zonder BVL, geluidscertificaat en BVB door Skeye B.V. (bedrijfsontheffing UAS Skeye B.V.)
Beschrijving Gelezen het verzoek van Skeye B.V., ontvangen op 29 juli 2013 en de e-mail ontvangen op 26 februari 2014 met het verzoek 2 piloten aan de bedrijfsontheffing toe te voegen, contactpersoon de heer P. Franken, tel.: 06 52652721, e-mail: pieter@skeyebv.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een observant te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; EuroUSC in haar advies, kenmerk C0336, van 23 augustus 2013 aangeeft dat Skeye B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloten van Skeye B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Skeye B.V. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; de lichte onbemande luchtvaartuigen van het type MD4-1000 (registratie PH-1BN ) en Altura AT6 (registratie PH-1BI ) beschikken over een Design and Construction Certificate afgegeven door EuroUSC; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Thema Verkeer | Luchtvaart
Publicatiedatum 2014-04-02
Jaar 2014
Type 2k - Beschikking
Aanbieder (Code) mnre1130
Totaal aantal documenten 1
Bron Originele publicatie
Verkregen op 2024-01-23
Aantal pagina's in dossier 4