[Gepubliceerd: 2014-04-02] Gelezen het verzoek van Skytek, ontvangen op 13 februari 2014, contactpersoon de heer H. Adriaansen, tel.: 06 53172284, e-mail: mail@skytek.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; voorafgaand aan de vlucht door de examinator wordt beoordeeld of het operationeel plan en de risicoanalyse voldoen; Skytek beschikt over een bedrijfshandboek dat nog in ontwikkeling is, maar al wel alle essentiele procedures bevat die nodig zijn om, onder verantwoordelijkheid van een examinator, op de examenlocatie veilig te kunnen werken met UAS; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2014
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)