[Gepubliceerd: 2014-05-13] Gelezen het verzoek van Cyberhawk Innovations, ontvangen op 14 april 2014, contactpersoon Malcolm Connolly, e-mail: malcolm@thecyberhawk.com; Gezien het gegeven dat: het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; lichte onbemande luchtvaartuigen volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van lichte onbemande luchtvaartuigen op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; de piloten van Cyberhawk Innovations beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat of door de CAA UK zijn geaccepteerd omdat ze over voldoende kennis en ervaring beschikken om een licht onbemand luchtvaartuig te besturen; Cyberhawk Innovations beschikt over een door de CAA UK goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2014
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)