[Gepubliceerd: 2014-05-30] Gelezen het verzoek van Blik van Boven, ontvangen op 28 april 2014 en de e-mail van 21 mei 2014, contactpersoon de heer N. Stellaard, tel.: 06 24484191, e-mail: info@glancefromabove.com; Gezien het gegeven dat: een licht onbemand luchtvaartuig (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moet verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van een UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Blik van Boven voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloot van Blik van Boven beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Blik van Boven beschikt over een bedrijfshandboek dat weliswaar nog in ontwikkeling is, maar al wel alle essentiele procedures bevat die nodig zijn om veilig te kunnen werken met een UAS; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2014
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)