[Gepubliceerd: 2015-04-21] Gelezen het verzoek van Eyewings B.V. ontvangen op 29 september 2014 door tussenkomst van EuroUSC, contactpersoon de heer E. Visschedijk, tel.: +31 314 365148, e-mail: Erwin@eye-wings.com; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van lichte onbemande luchtvaartuigen op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; EuroUSC in haar advies, kenmerk C0474, van 3 september 2014 aangeeft dat Eyewings B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloten van Eyewings B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Eyewings B.V. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; de lichte onbemande luchtvaartuigen van het type Pro-Y6 Mk2 (registratie PH-1EW en PH-1EX) beschikken over een Design and Construction Certificate afgegeven door EuroUSC; Eyewings B.V. bij de aanvraag van een reeks projectontheffingen aannemelijk heeft gemaakt te kunnen zorgen voor een voldoende vluchtvoorbereiding; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)