[Gepubliceerd: 2015-07-03] Gelezen het verzoek van Bocavista B.V., ontvangen op 16 juni 2015, contactpersoon de heer S. Meuleman, telefoon 06 50 65 71 71, e-mail: bas@bocavista.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van lichte onbemande luchtvaartuigen op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; EuroUSC in haar advies van 9 mei 2014, kenmerk C-0323, aangeeft dat: Bocavista B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloten van Bocavista B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Bocavista B.V. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; de lichte onbemande luchtvaartuigen van het type Intuitive Aerial-3 (IA-3), met registratie PH-1CG en PH-1CH, beschikken over een Design and Construction Certificate afgegeven door EuroUSC; het positieve advies van EuroUSC voor verlenging van het BNUC-S-certificaat.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)