[Gepubliceerd: 2015-01-27] Gelezen het verzoek van Skytek, ontvangen op 12 januari 2015, contactpersoon de heer H. Adriaanssen, tel.: 06 53172284, e-mail: mail@skytek.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; Skytek voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS op deze locatie; de piloot van Skytek beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Skytek beschikt over een bedrijfshandboek dat nog in ontwikkeling is, maar al wel alle essentiele procedures bevat die nodig zijn om, onder verantwoordelijkheid van een examinator, op de examenlocatie veilig te kunnen werken met UAS; de door Skytek gebruikte UAS is goedgekeurd bij de IDCA; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)