[Gepubliceerd: 2015-07-24] Gelezen het verzoek van Aircarus Productions, initiele aanvraag ontvangen op 1 april 2015, door tussenkomst van EuroUSC, contactpersoon de heer T. Cornelissen, toine.cornelissen@gmail.com; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; de aanvraag voor een bedrijfsontheffing is gedaan veer 1 juli 2015 en beoordeeld is volgens de procedures en eisen die toen golden; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend of men voldoet aan de eisen die ne 1 juli 2015 gelden; EuroUSC in haar advies, kenmerk C0368 van 31 maart 2015, aangeeft dat: Aircarus Productions voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloot van Aircarus Productions beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; Aircarus Productions beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; het lichte onbemande luchtvaartuig van het type DJI Spreading Wings S1000 (registratie PH-1DK) beschikt over een Design and Construction Certificate afgegeven door EuroUSC; Aircarus Productions bij de aanvraag van een reeks projectontheffingen en het zgn. plus-examen aannemelijk heeft gemaakt te kunnen zorgen voor een voldoende vluchtvoorbereiding; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)