[Gepubliceerd: 2015-09-07] Gelezen het verzoek van Geo Infra B.V., initiele aanvraag ontvangen op 29 mei 2015, door tussenkomst van EuroUSC, contactpersoon de heer J. de Jong, tel.: +31 165 34 93 50, e-mail: j.dejong@geoinfra.nl; Gezien het gegeven dat: op afstand bestuurde luchtvaartuigen (RPA) voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; de aanvraag voor een bedrijfsontheffing is gedaan veer 1 juli 2015 en is beoordeeld volgens de procedures en eisen die toen golden; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een op afstand bestuurd luchtvaartuig, zonder dat het bedrijf beschikt over een ROC, de piloot beschikt over een RPA-L en het toestel is voorzien van een bewijs van inschrijving en speciaal bewijs van luchtwaardigheid, tenzij hiervoor ontheffing is verleend of men voldoet aan de eisen die ne 30 juni 2015 gelden; EuroUSC in haar advies, kenmerk C1593 van 28 mei 2015, aangeeft dat: e Geo Infra B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar RPA; e de piloten van Geo Infra B.V. beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; e Geo Infra B.V. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; e voor het op afstand bestuurde luchtvaartuig van het type Trimble UX 5 (registratie PH-1GL) een Design and Construction Certificate is afgegeven door EuroUSC; Geo Infra B.V. bij de aanvraag van een reeks projectontheffingen aannemelijk heeft gemaakt te kunnen zorgen voor een voldoende vluchtvoorbereiding en de piloten geslaagd zijn voor de praktijktoets plus; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)