[Gepubliceerd: 2015-11-30] Gelezen het verzoek van Warburg Facilitair B.V., initiele aanvraag ontvangen op 14 juli 2015, contactpersoon de heer Nigel Jones, tel.: +31(0)6 50500222, e-mail: j.nigel@gmail.com; Gezien het gegeven dat: een op afstand bestuurd luchtvaartuig (RPA) voorrang moet verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een op afstand bestuurd luchtvaartuig zonder dat het bedrijf beschikt over een ROC, de piloot beschikt over een RPA-L en het toestel is voorzien van een bewijs van inschrijving en een speciaal bewijs van luchtwaardigheid, tenzij hiervoor ontheffing is verleend of men voldoet aan de eisen die ne 30 juni 2015 gelden; EuroUSC in haar advies met kenmerk C2143 van 11 augustus 2015 aangeeft dat: e Warburg Facilitair B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar RPA; e de piloot van Warburg Facilitair B.V. beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat, maar niet is geslaagd voor de praktijktoets plus; dat daarom gebruik wordt gemaakt van de diensten van de heer P. Bruikman; e Warburg Facilitair B.V. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; e voor het op afstand bestuurde luchtvaartuig van het type DJI Inspire 1 (registratie PH-1HM) een Design and Construction Certificate is afgegeven door EuroUSC; zowel de piloot, de RPAS als het OM getoetst zijn volgens de eisen die gelden op 1 juli 2015 en de bijbehorende vergunningen zijn aangevraagd; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)