[Gepubliceerd: 2015-03-25] Gelezen het verzoek van Skyframes, ontvangen op 12 en 15 december 2014, en de gewijzigde operationele plannen, ontvangen op 12 februari 2015, contactpersoon de heer D. Kist, tel.: 06 13352000, e-mail: info@skyframes.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; de piloot van Skyframes beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; de PH-1DC door EuroUSC is gekeurd en is voorzien van een positief advies; de piloot van Skyframes over voldoende kennis en ervaring beschikt om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS op deze specifieke locatie; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)