Beschikking Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat

Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met het onbemande luchtvaartuigsysteem Altura ATX8 zonder BVL, geluidscertificaat en BVB door Skyframes (projectontheffing Slagharen en Veenhoop)

[Gepubliceerd: 2015-03-25] Gelezen het verzoek van Skyframes, ontvangen op 12 en 15 december 2014, en de gewijzigde operationele plannen, ontvangen op 12 februari 2015, contactpersoon de heer D. Kist, tel.: 06 13352000, e-mail: info@skyframes.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; de piloot van Skyframes beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; de PH-1DC door EuroUSC is gekeurd en is voorzien van een positief advies; de piloot van Skyframes over voldoende kennis en ervaring beschikt om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS op deze specifieke locatie; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015 Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat Documenten: 1

📁 Download volledig dossier (ZIP)

Attribuut Waarde
Identifier nl.mnre1130.2k.2015.295
Aanbieder (Naam) Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Titel Beschikking, houdende ontheffing voor het beroepsmatig uitvoeren van vluchten met het onbemande luchtvaartuigsysteem Altura ATX8 zonder BVL, geluidscertificaat en BVB door Skyframes (projectontheffing Slagharen en Veenhoop)
Beschrijving Gelezen het verzoek van Skyframes, ontvangen op 12 en 15 december 2014, en de gewijzigde operationele plannen, ontvangen op 12 februari 2015, contactpersoon de heer D. Kist, tel.: 06 13352000, e-mail: info@skyframes.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) volgens artikel 20 van het Luchtverkeersreglement voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; de piloot van Skyframes beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat; de PH-1DC door EuroUSC is gekeurd en is voorzien van een positief advies; de piloot van Skyframes over voldoende kennis en ervaring beschikt om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS op deze specifieke locatie; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Thema Verkeer | Luchtvaart
Publicatiedatum 2015-03-25
Jaar 2015
Type 2k - Beschikking
Aanbieder (Code) mnre1130
Totaal aantal documenten 1
Bron Originele publicatie
Verkregen op 2024-01-23
Aantal pagina's in dossier 3