[Gepubliceerd: 2015-05-27] Gelezen het verzoek van Mainblades VoF, initiele aanvraag ontvangen op 24 november 2014 door tussenkomst van EuroUSC, contactpersoon de heer M. Terheggen, telefoon 06 24 72 02 74, e-mail: markterheggen@hotmail.com; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van lichte onbemande luchtvaartuigen op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; EuroUSC in haar advies, kenmerk C0790 van 10 november 2014, aangeeft dat: Mainblades VoF voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloten van Mainblades VoF beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S- certificaat; Mainblades VoF beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; het lichte onbemande luchtvaartuig van het type DJI Spreading Wings S1000 (registratie PH-1EG) beschikt over een Design and Construction Certificate afgegeven door EuroUSC; Mainblades VoF bij de aanvraag van een reeks projectontheffingen aannemelijk heeft gemaakt te kunnen zorgen voor een voldoende vluchtvoorbereiding; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)