[Gepubliceerd: 2015-05-27] Gelezen het verzoek van Skyframes B.V., initiele aanvraag ontvangen op 7 oktober 2014, contactpersoon de heer D. Kist, telefoon +31 6 47 93 45 38, e-mail: info@skyframes.nl; Gezien het gegeven dat: lichte onbemande luchtvaartuigen voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van lichte onbemande luchtvaartuigen op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; EuroUSC in haar advies, kenmerk C0494 van 2 september 2014, aangeeft dat: Skyframes B.V. voldoende kennis en ervaring heeft om op verantwoorde wijze een vlucht uit te voeren met haar UAS; de piloot van Skyframes B.V. beschikt over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S- certificaat; Skyframes B.V. beschikt over een goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; het lichte onbemande luchtvaartuig van het type Altura Pro ATX8 (registratie PH-1DC) beschikt over een Design and Construction Certificate afgegeven door EuroUSC; Skyframes B.V. bij de aanvraag van een reeks projectontheffingen aannemelijk heeft gemaakt te kunnen zorgen voor een voldoende vluchtvoorbereiding; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)