[Gepubliceerd: 2015-04-15] Gelezen het verzoek van Cyberhawk Innovations, initiele aanvraag ontvangen op 26 februari 2015, contactpersoon de heer H. Yatim, tel.: +44 1506 592215, e-mail: iain.young@thecyberhawk.com; Gezien het gegeven dat: het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een licht onbemand luchtvaartuig, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; lichte onbemande luchtvaartuigen voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van lichte onbemande luchtvaartuigen op veilige afstand van mensenmenigten en gebouwen; de piloten van Cyberhawk Innovations beschikken over een door EuroUSC afgegeven BNUC-S-certificaat of door de CAA UK zijn geaccepteerd omdat ze over voldoende kennis en ervaring beschikken om een licht onbemand luchtvaartuig te besturen; Cyberhawk Innovations beschikt over een door de CAA UK goedgekeurd operationeel handboek waarin de verantwoordelijkheden en procedures zijn vastgelegd; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart en op artikel 8 van het Verdrag van Chicago; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)