[Gepubliceerd: 2015-06-12] Gelezen het verzoek van AerialEurope, ontvangen op 22 april 2015 en de aanvulling op 28 mei 2015, contactpersoon de heer M. van Wengen, tel.: +31 20 77 17 759, e-mail: mark@aerialeurope.nl; Gezien het gegeven dat: het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; er een positief advies ontvangen is van EuroUSC (nr. C0695) voor de piloten, het operationele handboek, de IDCA en de praktische eindtest; AerialEurope tijdens de administratieve afhandeling van de aanvraag voor een bedrijfsontheffing projectontheffingen mag aanvragen; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)