[Gepubliceerd: 2015-07-01] Gelezen het verzoek van Akkeranalyse, ontvangen op 11 juni 2015, contactpersoon mevrouw L. Holster, e-mail: loesholster@hotmail.com; Gezien het gegeven dat: het verboden is om beroepsmatig deel te nemen aan het luchtverkeer met een UAS, tenzij hiervoor ontheffing is verleend; lichte onbemande luchtvaartuigen (UAS) voorrang moeten verlenen aan al het andere luchtverkeer; dat dit mogelijk is door binnen zichtafstand van de piloot te blijven en naast de piloot nog een waarnemer te verplichten; uitvoerende regelgeving in ontwikkeling is en internationaal overeenstemming bestaat over de uitgangspunten voor beroepsmatig gebruik van UAS op veilige afstand van mensenmenigten, voertuigen, vaartuigen, objecten en gebouwen; de piloot van Akkeranalyse voldoende ervaring heeft om op deze specifieke locatie met het door hen gebruikte onbemande luchtvaartuig op verantwoorde wijze te kunnen opereren; de piloten van Akkeranalyse beschikken over een RPAS-grondschoolcertificaat en zijn geslaagd voor het praktisch examen; het toestel van het type Sensefly eBee (registratie PH-1DT) individueel positief is beoordeeld; de vluchten noodzakelijk zijn voor het in stand houden van de vliegvaardigheid en het verkrijgen van voldoende ervaring in het voorbereiden en uitvoeren van vluchten met het lichte onbemande luchtvaartuig ofwel voor bewijsvoering om in aanmerking te komen voor een bedrijfsontheffing; Gelet op de artikelen 2.1, vierde lid, 3.21 en 5.5, derde lid, van de Wet luchtvaart; BESLUIT: Artikel 1 1.
Jaar: 2015
Ministerie Van Infrastructuur En Waterstaat
Documenten: 1
📁
Download volledig dossier (ZIP)